Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
– obywatelami a administracją
– przedsiębiorcami a administracją
– instytucjami administracji publicznej.
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub darmowym profilem zaufanym ePUAP w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do naszej Szkoły dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) pod adresem: http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta.
Dokładna instrukcja zakładania konta znajduje się na stronie – https://epuap.gov.pl/wps/portal
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej ZSZ nr 1.
Adres skrytki podawczej ePUAP do naszej szkoły: ZSZ1NDM
Na przedmiotowy adres skrytki użytkownicy platformy ePUAP mogą przesyłać korespondencję, korzystając ze wzoru "Pismo ogólne" udostępnianego przez usługę powszechną o nazwie "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", która jest dostępna dla zalogowanego użytkownika portalu ePUAP.
Instrukcja wysyłania pism ogólnych dostępna jest na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne